24 augusti 2007

Albin är här

Jag är lycklig, jag är lycklig för jag är lycklig måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag *ler*

Albin är här

Onsdag natt, 00.08, gick vattnet i samband med att Anna gick på toaletten. Hon väcker mig ca 3 minuter senare och konstigt nog är jag ganska snabbt uppe på bena.

Ringer förlossningen som vill att vi kommer in för en kontroll. Inga värkar. Meddelar de vi lovat att höra av oss på ett annat sätt till, nr 1 på listan var mina föräldrar eftersom vi hade frågat tidigare om de kunde ta Caesar och om vi fick låna Saaben när det väl var dags. Inga problem där inte.

Med Anna i bilen och Caesar på Ejalunden styrde vi kosan mot förlossningen i Västerås 00.50. Anna känner vid de här laget inga värkar så jag är vid de här laget 100 på att det bara blir en kontroll sedan skulle vi få åka hem, likaså Anna.. Klockan 01.10 börjar Anna utan min vetskap räkna minuterna mellan molvärkarna i ryggen, oregelbundna med ca 4 minuter mellan varje.

Klockan 01.35 stiger vi in på förlossningen. CTG och blodtryck tas. Ingt märkvärdigt. Dock vill hon inte skicka hem oss då Anna under graviditeten haft högt undertryck.

Klockan 03.00 får Anna en morfinspruta då barnmoskarn bedömer det som att det är långt kvar ännu, således skulle Anna må bra utav att sova lite..

Klockan 04.30 ger vi upp försöken med att sova. Anna har spytt och värkarna har tilltagit.
Klockan 05.00 gör BM en kontroll mot all förmodan och konstaterar till sin egen och vår förvåning att Anna är öppen 7 cm.
In på förlossningsslen får vi komma nu, där arbetet pågick fram till 09.08 då en "stor" liten Albin såg dagens ljus.
Vikt: 4120 g
Längd 53 cm
Mer info kommer senare!

Tack för alla gratulationer!!




Inga kommentarer: