2 juli 2007

Kors på taket

Jisses, i morse vaknade jag 05.28. Vet inte om det var Caesar som väckte mig eller om jag vakna av att blåsan gjorde sig påmind, struntsamma. Låg kvar och kliade Caesar i 2 minuter sedan kände jag att det var på tiden att uppsöka toaletten om det inte skulle bli blött någon annanstans. Urtankad var jag på väg tillbaka till sängen när det slog mig att jag kände mig relativt utvilad, på gränsen till pigg, så varför skulle jag krypa ner under täcket för att sussa i ca 30-40 minuter till för?? Bestämde mig för att gå ut med Caesar istället. Gjorde mig i ordning så tyst jag bara kunde med tanke på att Anna fortfarande sussade gott på sin huvudkudde, sedan smög jag ut med en nästan vaken Caesar *ler*. Stackarn vart lite chockad när det stod klart för honom att detta inte var en nödpromenad utan att husse hade tänkt att släpa med honom på en riktig runda. Ni som känner Caesar vet att han kan vara väldigt seg på morgonen men jag fick med honom ut i alla fall på en 30 minuters runda i raskt tempo.

Väl hemma igen var planen att käka frukost och läsa Fagersta-Posten på nätet, men det ändrade sig snabbt då en komponent på Aftonbladets hemsida orsakade ett fel i flashplugginen vilket ledde till att IE krascha. Stänger man ner IE utan att logga ut från Ingress (Fagersta-Postens) hemsida förblir kontot upptaget så att försöka logga in på nytt på direkten är bara att glömma *suck*. Käkade min frukost sedan kröp jag ner hos Anna för att kyssa henne farväl och smeka magen. Jisses va tösa börjar bli stor. En snabb dusch sedan gav jag mig av mot jobbet.

Dagen på jobbet avlöpte utan större problem, kunde hoppa in i produktionen en sväng.


När klockan visade 14.28 på datorn stämplade jag ut för att bege mig mot Ringvägen för att hämta upp Anna som skulle vara på jobbet 15.00 i Norberg. Inga större överraskningar längs vägen, tror jag kan vägen på mina fem fingrar vid det här laget. Tillbaka i Fagersta igen tittade jag in hos Niclas på DVDmannen för att inhandla DVD skivor och märkpennor, tänkte börja latja med den delen utav filmandet. Passade även på att titta på priserna på olika hårddis-klösningar. Vore förödande om en hdd krasch skulle uppstå innan man hunnit bränna ut filmerna från mors videokamera. Efter DVDmannen begav jag mig av mot Ejalunden för att spana efter clipsen till glasögonen, de försvann under lördagen. Misstänkte att jag utav gammal vana hade placerat dessa i furuskåpet, som på den tiden vi bodde på Felixvägen var den punkt där man samlade alla viktiga saker såsom mobil, plånbok och nycklar. Eller ja, försökte samla alla viktiga saker kanske jag ska tillägga. Med clipsen hittade avnjöt jag en skål med jordgubbar tillsammans med far på balkongen. Mor och far hade käkat jordgubbar tidigare under dagen men mor tyckte far kunde ta några till för att göra mig sällskap och far tackade inte nej *ler*. Efter lite småpratande och en snabbtitt i pappersvarianten utav Fagersta-Posten tackade jag för mig och begav mig hemåt för att slava i köket.


Kyckling med smak utav svamp

Kycklingfilé
Cremé Bonjour Karljohansvamp
Santa Marias Steak Chicken, krydda på kryddkvarn.
Salt och peppar

Skar kycklingfiléerna i lämpliga bitar, stekte dem nästan färdigt i en varm stekpanna med lite flytande smör. Tillsatte såsen och lät de puttra ihop medans pastan blev färdig

Köttbullar och pasta

Tinade några frysta köttbullar ifrån frysen och stekte dem sedan i lite smör för att sedan göra i ordning två matlådor med den överblivna pastan från den tidigare maträtten.

Fick ihop totalt 6 matlådor, 3 med kycklingen och tre med köttbullarna men den ena gick till Caesar så fem matlådor fick jag ihop. Avnjöt matlådan från igår med Tacogratäng sedan röjde jag upp i köket innan jag ladda kaffepannan för att sedan slå mig ner framför tv:ns regionala nyheter.

*pang, jag somna*


Vaknar 21.37 när Anna ringer och undrar vart jag är. Blev inget Sommartorpet för min del med andra ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jadu bror läser man Pravda så får man skylla sig själv. Sanning är en bristvara :)