23 juli 2007

Besök från Tumba

Fredagen den 20 juli fick vi besök iform utav Annas föräldrar och hennes syster och de stannade tills idag, måndagen den 23 juli 2007. Alltid lika trevligt med besök.

Började fredagen med att vara närvarande på jobbet sedan smet jag hem för att fika tillsammans med de nyanlända gästerna innan vi började diskutera vad vi skulle käka, Spagetti och köttfärsås var något som alla nappa på så det fick det bli så. Jag plocka fram de jag trodde var köttfärs sedan begav vi oss ut på stan för inhandla lite annat. Med fulla kassar återvände vi till Ringvägen, jag & Anna tog kassarna upp till lägenheten medan Thomas parkerade bilen och Elin och Yvonne knatade ner till Coop Nära för att se om de hade Delikatess yoghurt med smaken Vanilj/Blåbär. Uppe i lägenheten visade det sig att jag inte alls hade plockat fram köttfärs utan tunna skivor av nöt. Under Elin och Yvonnes promenad ner till Coop frågade Elin om vi verkligen skulle äta köttfärsås eftersom hon tyckte "köttfärsen" såg lite konstig ut *ler*. Ibland blir det fel helt enkelt.

Med tinad köttfärs gjorde vi ordning dagens middag som avnjöts med ett glas rött eller rättare sagt, Annas mamma gjorde i ordning dagens middag då jag var ute på vift för att leta reda på min kasse med nätverkskablar. Trodde de var hemma hos mina föräldrar men så var inte fallet. Dock hittade jag min gamla router så med en nätverkskabel ifrån Niclas så löste det sig i alla fall *ler*. Mätt slog jag mig sedan ner framför datorn som gästerna hade med sig för att börja arbetet med installera om operativet. Kastade ett öga på datorskärmen och ett på tv:n då TV4 visade farsen "Snålvatten och Jäkelskap".

Efter att ha språkat med mor så lämnade vi av Caesar där på lördagen innan vi begav oss mot Intersport för att inhandla fiskekort till Abborrtjärn. Efter en trevlig eftermiddag utomhus, dock utan någon större fiskelycka, så begav vi oss hem till mina föräldrar för att fika innan vi styrde kosan till Ringvägen för att börja med dagens middag, Fläskkarré i skivor med klyftpotatis och hemmagjord bea sås till. Mat som vart uppskattad tror jag. Kvällen ägnade vi åt sommarkrysset och film.

Klockan ringde tidigt även i söndags eftersom vi hade en ny tur till Abbortjärn inplanerad. Denna gång fick Caesar följa med ut, något han inte var så där riktigt nöjd med till en början, han ville ju jaga flötena. Liksom igår så vart det en trevlig dag utomhus. Vi kom inte därifrån med någon fisk men väl med kantareller som Annas mor hade hittat så innan vi åkte hem stannade vi vid ICA Fontänen för att handla. Väl hemma hälsade jag på Tomas, jobbakompisen, som stod ute på sin balkong. Det visade sig att han hade inhandlat en ny telefon och han hade lite problem så vi bestämde att han skulle titta upp efter att han hade käkat och sett på dagens F1 lopp ifrån Tyskland så medan gästerna invaderade köket så hjälpte jag Tomas med de problem han upplevde. Vart en riktig god fläskfilé gryta med paprika, purjolök cremé fraiche, creme fraiche smaksatt med konjak och kantareller, salt och peppar. Efter maten knatade vi över till en bekant till Jarmo, då jag hade lovat Jarmo att hjälpa honom flytta på ett gammalt skåp. Själv behövde jag inte bära så mycket då svärfar och Jarmo fixade skåpet för egen maskin. Med skåpet flyttad begav vi oss ut på en liten tur med Caesar innan vi återvände hem för att se TV.

Inga kommentarer: