7 april 2007

Gubbröra och påskmust fontän

Ställe klockan på nio i morse för att se på Tv4 Nyhetsmorgon där Camilla Läckberg skulle medverka, kom upp i tid hasade mig till toan där en otäck syn mötte mig. Anna hade under natten vaknat utav näsblod så i toastolen låg ett blodigt papper, usch vad mina tankar snurrade tills jag fick förklaringen utav Anna när hon klev upp.

Efter Nyhetsmorgon och lite frukost ställde sig Anna i köket för att börja med Gubbröran som jag och Tomas skulle avnjuta senare under dagen, hade bett om hjälp med äggkokningen men hon tyckte att eftersom jag skulle bli tvungen att ta hand om lunchen så kunde hon fixa röran. Hon är för snäll mitt lilla hjärta, eller lilla och lilla föresten. Hennes mage börjare få en mysig form nu *ler*

Efter lunch var det dags att spåna i kylskåp och skafferi för att se vad jag skulle behöva inhandla efter att jag lämnat av Anna på jobbet i Norberg sedan bar det i väg först till Norberg sedan till ICA Centrum i Fagersta, var ganska så folktomt ute på stan en dag som denna. Tillbaka i bilen med matkassan bar det av till Ejalunden för att titta till mor och fars blommor.

Hemma igen hittade jag Tomas i köksfönstret så vi spikade en tid sedan gick jag upp till mig för att packa upp kassen och spela några vändor
Betapet innan det var dags att knata ner några trappor ner till Tomas, eller knata och knata. Jag tog hissen *ler* Eftersom vi hade sagt att jag skulle stå för Gubbröran så kunde jag ju inte kommma tomhänt så innan jag tog hissen ner så öppnade jag kylskåpet där jag såg en flaska påskmust, jisses va törstig jag vart. Tar ut flaskan och skruvar av korken och påskmust fontänen var ett faktum. Skyndar mig till diskbänken där jag lyckas skruva på korken sedan var det bara att ta hand om röran innan jag kunde åka ner.

Vart en trevlig stund hos Tomas med matjesill, lax och gubbröra. Åter hemma kokade jag mig några koppar kaffe som jag avnjöt framför laptopen där jag skummade igenom
Aftonbladet och Familjeliv bland annat innan jag begav mig ut för att hämta hem Anna.

Inga kommentarer: