5 april 2007

Bouef Bourgiogne med Pommes chantilly (gratinerad potatismos)

Såg för några veckor sedan Per Moberg i tvprogrammet "Vad blir det för mat" som sänds på Tv4+ tillaga Bouef Bourgiogne och till det serverade han Pommes chantilly (gratinerad potatismos), tyckte att det såg gott och jag sa till Anna att de där skulle jag vilja prova på att göra. Idag gjorde jag det.

Var kanon seg i morse när klockan ringde så det blev några tryck på snooze knappen innan jag tillslut lyckades masa mig ur sängen *ler*^, intog min frukost sedan knatade jag ner till praktiken i sällskap med Anna som följde med utan hund då Caesar befinner sig på semester nere i Småland.

Vid lunch snåret ringer Maggie och frågar om vi inte kan käka något tillsammans på eftermiddagen, hon spånade på pizza medan jag spånade på hemlagat. Bestämde i alla fall att vi skulle käka tillsammans sedan ringde jag hem till Anna och bad henne ta fram köttet från frysen sedan SMS:ade jag Maggie för att meddela att jag skulle stå för maten.

När klockan slog 2 skyndade jag mig hem för att finna Maggie och Sven i köket, de hade redan anlänt. Tittade i genom kylskåpet för att se vad som skulle inhandlas sedan tog vi alla 4 en promenad ner till Coop Nära för att handla.

Tillbaka i köket igen satte jag i gång, 1 h och 30 minuter senare serverade jag rätten som vart väldigt uppskattad. Utgick ifrån receptet sedan gjorde jag lite efter eget huvud.

Vi satt och snacka och hade de trevligt, alltid roligt att stå vid spisen när det man tillagar blir uppskattat.

Inga kommentarer: