18 mars 2007

Ett litet liv

Den 8 januari 2007 fick vi äntligen det efterlängtade pluset på stickan efter lite drygt ett år utav försök. Vi bestämde oss för att strunta i gummit i slutet utav februari 2006 då vi bägge kände oss redo med tanke på rådande situation. Jag vill hemskt gärna bli far utav egen maskin och inte med hjälp utav sjukvården, blir det aktuellt med en Benmärgstransplantation kan den påverka den möjligheten och vi ville inte vänta tills datum för benmärgstransplantationen var spikat med tanke på att det kan ta sig på en gång och det kan som det gjorde nu dröja lite. Kan inte med ord beskriva den glädje jag känner inom mig inför de faktum att vi ska bli föräldrar.

Den 14 februari var det dags för den riktiga inskrivningen hos MVC, var där den 16 januari för att träffa barnmorskan för att få lite information, nu var det dags för Anna att undersökas och vi pratade lite mer om vad som väntade oss.

Den 15 mars var vi till Västerås för att få se vårat lilla underverk för första gången med hjälp utav ultraljud, det var en livlig kamrat som visade upp sig genom att sparka, sträcka på sig och suga på tummen. Nu först tror jag poletten ramlade ner för egen del, har haft lite svårt att greppa att jag ska bli farsa men det vart liksom lite mer tydligt nu när man fick se de lilla livet. Nu är det bara att hoppas att allt går vägen fram till BF (Beräknat förlossnings datum) den 27 augusti så att vi däromkring får möta vårt lilla underverk.

Inga kommentarer: