11 november 2007

Farsdag

Tänka sig, lilla jag vart uppvaktad på farsdag. Jag är inte bara jag numera, jag är även far till Albin. En stolt sådan också.

Dagen började med frukost som Anna och Albin gjort i ordning, under frukosten fick jag ett paket och två kort, ena kortet hörde till paketet och det fick jag läsa i samband med paketöppningen. De andra skulle jag spara tills efter frukosten. Gissa om jag vart nyfiken?

Med frukosten i magen fick jag äntligen läsa kortet, Anna och Albin hade något i görningen. Jag skulle vara redo för att ge mig ut klockan 14.00. Tiden fram till de magiska klockslaget ägnade jag mig åt att göra mig i ordning bland annat. Anna hjälpte mig med att klippa mig och trimma mitt skägg. Vart stilig som vanligt. *ler*.

Så då var det dags, klockan var slagen. Visste fortfarande inte vart vi skulle när jag satt mig bakom ratten, efter att ha backat ut f rån vår parkering frågar Anna mig om jag inte vill veta vart vi skulle. Det ville jag men något kändes fel, stannade bilen för att gå och kontrollera vad som kunde spöka. Ett tomt framdäck visade sig vara boven i dramat *suck*. Anna beordrade mig tillbaka till parkeringen, sedan ringde hon ett samtal och efter ett litet tag dök min syster yster upp?? Väl i hennes bil landade vi så småningom på Ejalunden där även Sven och hans döttrar befann sig. Nu började jag bli nyfiken. Efter att pappa blivit färdig fick jag order om att köra fram mor och fars bil och med mor, far, Albin och Anna i bilen skulle jag följa efter Maggie, Sven och flickorna i deras bil.

Vi landade på Götvändaren nere i Västanfors där en överrasknings middag väntade som Mamma, syster och Anna hade styrt upp. Efter en titt i deras meny fastnade vi alla för deras Farsdag meny som bestod utav Toasts Skagen till förrätt, Oxfilé med rödvinssås tillsammans med ugnsrostade grönsaker och potatisgratäng till huvudrätt och Glass med exotiska frukter till efterrätt. Mycket gott.

Inga kommentarer: