12 september 2007

Tur till Uppsala

Klockan ringde 05.30 i morse, var lagom segt kan jag lova men jag kom i väg tidigare än jag trott och därför var jag på plats redan 06.35 på jobbet så 09.40 tackade jag för mig och åkte hem för att plocka upp Anna innan vi åkte till Ejalunden och lämnade av Caesar.

Med Caesar på Ejalunden styrde vi så kosan mot Uppsala, måste säga att det var något bekant med vägen till Uppsala, hade vi åkte där tidigare tro??? Sträckan Fagersta – Morgongåva var tredje gången vi åkte på en vecka och sträckan Morgongåva – Uppsala var andra gången inom loppet utav en vecka. Många mil blir det, tur att soppan är så billig *ironi*

Väl på plats på Akademiska letad vi upp en ledig parkering i deras parkeringsgarage innan vi knatade upp till Hematologen för att träffa forskningsköterskan. Fick svara på ett frågeformulär och så tog de 4 rör blod utav mig innan jag kunde tacka för mig och vi kunde styra kosan mot Fagersta igen.

Vägen hem gick över Västerås då vi bland annat skulle handla på ICA Maxi ute på Erikslund då det är närmare hem därifrån än från ICA Maxi i Uppsala då vi skulle ha några kylvaror. Första stoppet i Västerås blev Ikea, Anna matade Albin i bilen sedan hämtade jag en kundvagn som vi placerade bilbarnstolen med Albin i i innan vi knata in för att äta på deras restaurang. Medan Anna beställde deras Biff á la Lindström till mig och deras Durumvetapasta med Ratatouille till sig själv passade jag på att byta på Albin så att vi kunde äta i lugn och ro. Med torr blöja på Albin slog vi oss ner för att äta. Det var riktigt gott. Då vi på fredag firar 4 år tillsammans slog vi på stort och beställde varsin bit äppelpaj med vaniljsås till efterrätt. Mycket mycket gott *ler*. Mätta styrde vi så kosan till Willys och slutligen ICA Maxi innan vi begav oss av mot Fagersta.

1 kommentar:

Kefa sa...

Grattis brorsan. Nu sitter du där en man skall vara med kona, första ungen, amorteringar osv. ;)Nu väntar vi bara på nästa barn och att du tar din käresta till prästen. Lycka till och allt gott för dig och din goa familj.