18 augusti 2007

Tur till Avesta

Blev en händelserik fredag på jobbet men jag kom hem i tid i alla fall, och eftersom jag börja 07.00 kunde jag knata hem 13.30. Riktigt skönt. Väl hemma väntade nybakade muffins och Yatzyspel med Anna och Elin. Efter dagens middag som bestod utav makaronipudding, väntade sista avsnittet utav
"Tre kärlekar" innan jag och Elin gav oss in i en patiensduell på MSN.


Spelade en bra stund, till och med efter tolv, dock fick vi göra en snabb paus. Jarmo ringde och frågade om jag kunde skjutsa honom och regeringschefen till Dickens, klart man ställer upp. Så efter en tur fram och tillbaka till de nya haket Dickens så återtog vi fighten. *ler*

Jo, just ja. Badade Caesar under fredagskvällen.

På grund utav att det blev sen sänggång dagen före så var det även en sen frukost på lördagen. Vid frukostbordet kom jag på den smarta idéen att vi kanske skulle kunna åka till Avesta och slå ihjäl några timmar. Sagt och gjort. Medan damerna i huset gjorde sig redo, knatad vi grabbar, jag och Caesar, ut på en promenad. Under promenaden ringde jag mor och far för att kolla om de kunde ta Caesar för några timmar och de hade de inget emot så innan vi styrde kosan mot Avesta lämnade vi av Caesar på Ejalunden. Då mor frågade om vi inte ville ta deras bil till Avesta så parkerade jag Volvon på gästparkeringen innan vi böt till deras Saab 9000.

Vart att vi strosade runt på Lindex, HM, och Åhlens innan kaffesuget styrde mig till fiket vid Coop Forum *ler*.
Efter fikat lämnade vi centrum delen för att bege oss ut mot ÖB innan vi styrde kosan tillbaka till Coop Forum för att bland annat handla till dagens mat. Tacos.

Inga kommentarer: