7 augusti 2007

Dumma automattvätt

Kunde inte göra så mycket åt mors brandvarnare, inte mer än att plocka ner den i alla fall. Det visade sig att det inte gick att byta batteri utan man är tvungen att byta hela enheten så jag rådde mor till att ta kontakt med NVK (hyresvärden) i morgon för att diskutera saken.

Tackade för oss sedan for vi till Flogen för att bada Caesar, jisses vad han njöt. Kastade lite pinnar och så, sedan styrde vi kosan hemåt. Då klockan visade på 19.30 så hade vi ju tid över innan Allsången skulle börja, så jag styrde kosan till OK-Q8:s automattvätt. Det skulle jag inte ha gjort. Det som skulle ta max en kvart tog 45 minuter. Körde in bilen enligt konstens alla regler trodde ja, kom dock för långt åt vänster så den tog i backspegeln så att nödstoppen tog vid. Var bara att knata in med skammsen blick och förklara läget, sånt som händer sa killen och gav mig en ny kod och sedan vinkade han mig tillrätta. Anna knatar in och köper sig något att dricka, precis när hon kommer ut så ber jag henne att hämta killen i kassan då tvättens ena borste stannade vid mitt vänstra bakljus. Ny kod, nytt försök. Samma visa igen. *SUCK*. Detta var tydligen ett problem de kände till visade det sig när han ringde någon. Jag förklarade att om jag bara fick skölja av bilen i deras GDS hall så var jag nöjd. Nemas problemas. Precis då kom Niclas över, pratade med honom tidigare och bestämde att han skulle följa med till Ringvägen, körde in bilen och sköljde av den sedan bar det av hemmåt något försenade. Kom hem till sista halvtimmen utav Allsången. *Suck*

Nu väntar lite kaffe med Niclas.

Inga kommentarer: