18 juli 2007

Det regnar och regnar

Lasse Stefanz - Det regnar och regnar, bara dök upp i huvudet när jag skulle försöka komma på något sätt att börja detta inlägg på. Det har nämligen små skvätt och ösregnat mest hela dagen, som jag sa till sommarvikarien när jag skjutsa honom till bussen. -"Jag tror vi har svensk midsommar hela sommaren". Var siso där 8 dagar sedan jag sist skrev.

Vad har hänt sedan dess.
Far har kommit hem från Köping
Anna och jag har varit till Tumba.

Torsdagen den 12 juli vart far utskriven och Landstinget Västmanland visade sig återigen från sin ljusa sida *suck*. Mor förklarade att hon och min syster kommer och hämtar hem far, men att om det gick bra så tänkte de komma på eftermiddagen. Det var inga problem för sköterskans del då hon skulle behöva prata med doktorn och skriva lite papper innan far blev utskriven. När mor och Maggie anlände visste personalen knappt vad klockan var, och förklaringen till att de inte visste så mycket om läget var verkligen usel. -"Vi har precis gått på så vi vet inte så mycket". Inte fanns det något skrivet heller om far. Det känns tryggt. Med far hemma i Fagersta igen avnjöt vi en god Ost & Skinkpaj med trattisar i tillsammans med mor,far och Maggie.

Fredag jag jobba dag och Anna kväll, jag är hemma när gumman min är ute, hon är hemma när gubben sin är borta *ler*

Lördagmorgon. Klockan ringde relativt tidigt, vi hade bestämt oss för att försöka komma iväg så tidigt som möjligt för att få maximalt med tid i Stockholm. Rullade ut från Fagersta vid åtta snåret, helt klart godkänt. Väl hemma hos Annas föräldrar knatade vi ner till centrum då Elin ville besöka några butiker, jag och Caesar väntade utanför. Vid 14 snåret drog vi oss mot firandet utav Annas morbror Göran, som skulle till att fylla 40 den 16 juli. Vart en riktigt trevlig dag och kväll, tror Caesar njöt till fullo. Massor utav människor som bjöd på diverse godsaker hela tiden plus att han fick vara ute större delen av tiden. Caesars höjdpunkt under dagen tror jag ändå var de stunder då Theodore, Annas sysslings son, ville ge honom pinnar. Värmde i husses hjärta och se hur försiktig Caesar var. Tillbaka hos Annas föräldrar var vi någon gång efter 01.00.

Dagen och kvällens hödjpunkter


  • Caesar och Theodores pinn-utbyten

  • Den goda maten, kycklingfilé, sallad, bröd, melon, potatissallad och tårta.

  • Magnus min när det gick upp för honom att priset i frågesporten var en hink med 4 kg lättmajonäs. Göran och hans särbo hade utav misstag köpt 4 kg lättmajonäs och 4 kg potatissallad, planen när de gick i in i butiken var att de skulle komma ut med 8 kg potatissallad.
Bilder kommer ev senare.

Söndag, seg dag idag. Caesar av för mycket luft och godsaker, han vart inte sugen på torrfoder förens framåt kvällen trots många promenader. Anna av för mycket stående, gående och för lite vila och jag av andra orsaker *blink*. God mat och dryck sätter sina spår.

Måndag den 16 juli begav vi oss ut till Velamsund för att spana in Annas föräldrars lantställe som de en gång ägde och för att tillsammans med Annas far och mor, syster, morföräldrar, moster och hennes sambo fiska. Caesar vart alldeles till sig när vi skulle till och hämta mask till dagens äventyr. Nr 1: skog överallt, nr 2: vatten. Försökte hålla honom men det var lönlöst. Kollade så att inga andra hundar eller människor var i närheten sedan fick han springa fritt. Efter två lyckade försök ut på den lilla bryggan så bar det sig inte bättre än att Caesar plumsa, för liten brygga och för hög fart var anledning. Jag tror han skulle till och dricka för han intog den ställningen men som sagt han plumsa i, ni skulle ha sett hans förvånade min när han plaskandes i vatten tittade på mig. Kunde inte låta bli att skratta. Med bete fixat så förflyttade vi oss till platsen för dagen, båtbryggorna vid Saltsjön. Efter att ha dragit upp några firrar och avnjutit vår matsäck så uppsökte vissa utav sällskapet toaletterna vid Restaurang "Långa raden" innan vi förflyttade oss till bryggan mitt emot den första. Där fick Caesar sol sting tror jag, han vart alldeles fascinerad utav flötena och stirra intresserat på dem när de guppade ute i vattnet, och när de var uppe på land försökte han fånga dem. Han är för go.

Nöjda med dagen begav vi oss mot glasskiosken vid badplatsen i närheten för inhandla glass innan vi delade på oss. Annas morföräldrar tog plats i Annas mosters och hennes sambos bil för att få skjuts hem och vi, Anna, jag, Caesar, Elin, Yvonne och Thomas tog plats i Thomas och Yvonnes bil för att åka till Barnens hus i Nacka. Tanken var att vi skulle besöka Barnens Hus i Västerås när vi for hem under måndagen men när fisketuren dök upp kunde vi inte tacka nej. Jisses vilken skillnad i utbud och storlek på butik, ångrar inte för en sekund att det blev som det blev. Fanns lite mer att att spana in i Nacka butiken och vi hittade de vi sökte så nöjda med dagen åkte vi hem till Tumba för att dona med deras dator, käka, lasta bilen och fara hem.


Bilder från dagen

























Caesar njuter utav utsikten.
















En and guppar stilla förbi....






















Anna avnjuter en egen komponerad macka.

Inga kommentarer: